Deze klant was erg gehecht aan zijn Honda CBR 400RR uit ’88.
Hij wilde wel weer wat nieuws, maar eigenlijk kon hij geen afscheid nemen van zijn verouderde Honda .
HDV-racing biedt vele mogelijkheden en zo besloot de klant dat zijn 400 een complete make-over zou ondergaan

 

Als eerste wordt de motorfiets compleet gereinigd, daarna volgt een technische inspectie en krijgt de fiets een grote beurt.
Alle vloeistoffen worden ververst en slijtagedelen worden vervangen. 

Het kuipwerk kan volledig naar de wens van de klant worden aangepast .
In dit geval is de keuze gevallen op de race-kuipset van de CBR 600RR ‘05

In dit geval was het voor de klant belangrijk dat de fiets voldeed aan de wettelijke eisen wat betreft verlichting en

goed zicht dus hebben we een custom-made  HELLA licht-unit gemaakt die uiteraard voorzien is van een E-keurmerk

 

Het instrumentenpaneel was ook toe aan een opknapbeurt net zoals de hendels, clip-on’s, schakelaars en kroonplaat.

Custom-made rem / schakel pedaal en voetsteunen werden gemonteerd op de fiets

evenals deze speciale Honda wing voet-beschermer die met de hand werd vervaardigd .

De ketting beschermer werd niet overgeslagen en werd vervaardigd van carbon

Voor de uitlaat werden kosten nog moeite gespaard , de klant was erg gecharmeerd van de LASER HOTCAM ,

een goede keuze, alleen deze demper is niet in verhouding met de motorfiets

Dus deze werd bijna 200 mm ingekort en onder de goede hoek pas gemaakt,

wat een schitterend resultaat tot gevolg heeft. 

De brandstoftank was bij de spuiter zodat we ondertussen tijd hadden om het achter

sub-frame aan te passen voor de verlichting en kentekenplaat

Uiteraard is het achterlicht weer voorzien van een type met E-keurmerk en is het

kontje dicht gemaakt met een Custom-made undertail die ook gemaakt werd van carbon 

Alleen het air-intake systeem moest nog worden aangepast en werd van flexibele race slang gemaakt  

LagerweijMedia verzorgd de bestickering 

 

De klant was zeer tevreden
 



Revisie !!!
Restauratie !!!
Motoren !!!!


Powered by Erik Mul









. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .